Tuesday, May 10, 2011

Words Can't Bring Us Down.

Baru-baru ni Cik Jerri (jerawat) timbul kat hidung gua.
Hinggakan Nur' Ain dapat kenal pasti Cik Jerri dari jarak yang jauh.
Demm!
Bab-bab Cik Jerri ni memang boleh buat semangat gua jatuh.
Rasa macam sekalian alam gelakkan gua.

=,="

Pernah tak kalau lu orang (terumata sekali perempuan) duduk ramai-ramai dalam geng,
lepas tu berborak macam ni...

A: "Eh, cantik lah si Bedah tu. Jealous aku tengok. Kening dia tebal, mata dia bulat."
B: "A'ah, putih pon putih. Tak macam kulit aku, gelap"

Terus si A dan B ni macam hilang semangat (down) apabila terus membanding-bandingkan diri mereka dengan Bedah yang cantik pun.

Esoknya pergilah Watson kat C-mart Changlun,
hendak cari losyen untuk putihkan kulit,
cari alat-alat solek bagi naikkan seri muka tu.

Tak salah pon kalau lu orang ada inisiatif untuk hendak menjadi cantik.
Tapi tak perlu lah lu rasa rendah diri dengan diri lu,
sampai sanggup jadi orang lain.

Contoh,
lu tengok orang lain cantik je pakai skirt labuh,
pakai tudung lilit-lilit,
pakai foundation tebal 3 inci,
bibir pula merah menyala.
Jadi, lu pon nak tiru dia.
Sedangkan, lu lagi sesuai tanpa alat-alat solek ni.
Lu nampak lagi cantik dengan wajah polos lu.
Lu tak tahu setail lu yang macam perempuan kampung tulah yang membuatkan ada hati yang memuja lu dalam diam  (Waahh, ayat).

Tapi, lu tak kira.
Lu tengok cermin.
Dalam hati lu berkata,

"Ahh, perempuan tu boleh nampak cantik kenapa aku tak boleh cantik jugak dengan pakai gitu?"

Lu lupa satu.
Yang bahawasanya manusia tu sebaik-baik kejadian.

Sumber: Tumblr

Lu janganlah rasa lemah semangat.
Setiap orang tu cantik dengan cara dia sendiri.

Gua ada kawan.
Kawan gua ni ada kawan.
Maknanya kawan gua punya kawan.
Kita namakan Tipah untuk mengelakkan kekeliruan.

Tipah badan dia besar,
kalau bahasa kasar sikit, gemok.
Tapi gua kagum dengan dia.
Dia tak pernah rasa badan dia yang besar tu sebagai penghalang dia.

Dia cantik pada pandangan mata gua.
Sebab pandai bawa diri.
Yakin dengan diri dia sendiri.
Dan tak pernah meletakkan alasan gemuk tu sebagai halangan untuk membuat perkara yang dia suka.
Yang paling penting, Tipah gembira dengan diri dia sendiri.

Sumber: Tumblr

Ada juga kawan-kawan gua selalu main-main dengan gua.
Tanya gua macam ni,


"Eh, Mie. Kau ingat kau cantik lah pakai macam tu?"

Yelah, gua kan suka pakai tudung ala-ala Hana Tajima.
Tu yang depa sound tu.
Gua balas macam ni.

"Cantik ke tak belakang cerita, janji aku selesa."

Sebenarnya, apabila kita selesa dengan apa yang kita pakai.
Kita akan nampak yakin.
Apabila kita nampak yakin, automatiknya kita rasa diri kita cantik.

Logik tak teori ni?
Gua rasa logik.
Lu rasa?
Sila kongsi apa yang lu rasa pada bahagian komen.

Sumber: Tumblr

Yep, cantik tu datang dari dalam diri lu.
Kalau ada orang cakap lu tak cantik.
Pedulikan je dia.

Lagipun, cantik fizikal ni bukan kekal pon.
Esok lusa hilang jugak.
Ye tak?!

Every day is so wonderful
And suddenly, I saw debris
Now and then, I get insecure
From all the pain, I'm so ashamed

I am beautiful no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down
So don't you bring me down today

To all your friends, you're delirious
So consumed in all your doom
Trying hard to fill the emptiness
The piece is gone left the puzzle undone
That's the way it is

You are beautiful no matter what they say
Words can't bring you down
You are beautiful in every single way
Yes, words can't bring you down
Don't you bring me down today...

No matter what we do
(no matter what we do)
No matter what they say
(no matter what they say)
When the sun is shining through
Then the clouds won't stay


And everywhere we go
(everywhere we go)
The sun won't always shine
(sun won't always shine)
But tomorrow will find a way
All the other times

'cause we are beautiful no matter what they say
Yes, words won't bring us down, oh no
We are beautiful in every single way
Yes, words can't bring us down
Don't you bring me down today

Don't you bring me down today
Don't you bring me down today

(Beautiful, Christina Aguilera)

Yep,
we are beautiful no matter what they say. 

Cintai diri lu sendiri.
Hargai diri lu.
Barulah orang lain jatuh hati dengan lu.

Sumber: Tumblr

Nasihat dan peringatan untuk diri sendiri jugak.

Peace yaw!
M.D


7 comments:

نورا أميلا رسلان said...

yeah!! beauty is in the eyes of the beholder. Cantik itu Allah je yg bisa menilai.. Bukan org lain :)

Ariffin Janal said...

logik. gua lebih selesa tak pakai tudung sebab gua rasa tak patut. tak macho la. boleh gitu?

cik FIFFY said...

ok, gua kenl TIPAH tu sape. lalalala

MDS said...

@cik FIFFY

tak lu tak kenal. sebab gua pon tak kenal. kawan kepada kawan gua.

cik FIFFY said...

tapi ada je kawan kepada kawan kita yang camtu

MDS said...

kau cakap ni baru aku ingat siapa. hahaha!

SheY PuLL said...

cintik didlam tu la yang paing PENTING awk...:)


saye follow awk ek...:)


JOM singgah blog saya nak... CIte COKIA dan CAP AYAM...

by SeliparLOUR. Powered by Blogger.